ANUNT - In atentia participantilor la Examenul de GRAD PRINCIPAL, sesiunea 2025

ANUNȚ

privind organizarea şi desfăşurarea examenului de grad principal 

pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, 

surori medicale și oficianți medicali – sesiunea 2025

 

In atentia participantilor la EXAMEN DE GRAD PRINCIPAL 2025

 

    Locație: Școala Postliceală “Christiana” Zalau, str. Aleea Torentului nr. 1

    Informații utile.

    Informații utile pentru participanții la examenul de grad principal, sesiunea 2025, joi in data de 04.09.2025:

    – Candidaţii au acces în sălile de susţinere a testului-grilă între orele 8:30 şi 8:45, pe baza actului de identitate (buletin de identitate, carte de identitate sau paşaport), aflat în termen de valabilitate;

    – Examenul se desfăşoară pe durata a două ore, pe parcursul cărora candidatul completează grila de răspuns;

    – Pentru completarea datelor de identificare şi a grilelor de răspuns, candidaţii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră. Orice altă culoare decât cea albastră este interzisă, fiind considerată semn distinctiv;

    – Semnul “X” folosit pentru a bifa răspunsul corect în grilă trebuie foarte bine evidențiat pentru a putea fi identificat și citit corect cu ajutorul aplicației utilizate pentru corectare;

    – Testul-grilă este compus din 100 de întrebări, fiecare cu o singură variantă de răspuns corect. Dacă pe grilă sunt bifate mai multe variante pentru aceeași întrebare, răspunsul nu va luat în considerare. Punctajul minim pentru a promova este de 70 puncte.

    Premieră la examenul de grad principal

    Premieră la examenul de grad principal, sesiunea 2025: corectarea grilelor de răspuns se va face automat, cu ajutorul unei aplicații online.

    Șefii comisiilor de supraveghere vor scana actul de identitate al participantului și grila de răspunsuri iar aplicația va identifica astfel candidatul, va corecta grila, va calcula automat punctajul obținut, va valida și va trece rezultatul în Registrul Unic Național.

    În condițiile în care este necesar documentul de identitate al participantului la examen, candidații vor trebui să fie prezenți în sală în momentul corectării.

IMPORTANT - CORECTAREA SE FACE ÎN PREZENȚA CANDIDATULUI

 

 

     Vezi: Lista candidaților declarați „Admis“ - Examen Grad Principal 2025 - Filiala SJ

 

    Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR) organizează, prin filialele judeţene şi a municipiului Bucureşti, examenul de grad principal-sesiunea 2025, în conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Sănătăţii nr. 1137/06.09.2018 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali, cu modificările și completările ulterioare.

 

  1. Examenul de grad principal se organizează pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali.

Calendarul examenului de grad principal sesiunea 2025:

        - Perioada de înscriere 10.07.2025 – 30.07.2025

        - Examen04.09.2025 (joi) - pentru toate specialitatile

 

  1. Documente necesare înscrierii:

La înscriere candidatul depune un dosar, care conține următoarele documente:

    a) cererea de înscriere, cu datele de contact, conform anexei nr. 5 la prezenta metodologie;

    b) copia actului de identitate valabil până la data susținerii examenului;

    c) copia certificatului de absolvire eliberat de Ministerul Sănătății sau a diplomei/certificatului de absolvire/licență sau documentului echivalent eliberat de una dintre următoarele categorii de instituții de învăţământ: liceu sanitar; școală postliceală sanitară; colegiu medical universitar; facultate de medicină/de asistență medicală/de moașe. La înscriere, candidatul prezintă actele de studii în original, urmând ca persoana care primeşte documentele să certifice "în conformitate cu originalul" pe copiile de pe actele de studii aflate la dosar;

    d) copia atestatului de echivalare, după caz;

    e) în cazul candidatului cu formare profesională efectuată în străinătate și recunoscută în România în condițiile legii, candidatul va depune copia diplomei obţinute în străinătate, însoţită de traducerea legalizată în limba română şi de copia documentului de recunoaştere a calificării în România;

     f) adeverință eliberată de angajator din care să reiasă, după caz:

  • experienţa profesională de minimum 5 ani la data susţinerii examenului, cumulată în specialitatea în care a profesat cu titlul de soră medicală/oficiant medical (M) şi asistent medical, în cazul în care a dobândit ulterior, în condiţiile legii, un titlu oficial de calificare în specialitatea de asistent medical (PL, SSD sau S);
  • la examenul de grad principal organizat în specialitatea titlului de calificare obţinut în baza prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii nr. 613/2013 privind aprobarea Normelor de organizare şi desfăşurare a programelor de pregătire pentru obţinerea specializărilor în domenii complementare specialităţii de bază de către asistenţii medicali generalişti şi asistenţii medicali de pediatrie, cu modificările şi completările ulterioare, ale anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 942/2017 pentru aprobarea Normelor de organizare şi desfăşurare a programelor de specializare în vederea reconversiei profesionale, precum şi în vederea dezvoltării abilităţilor profesionale pentru asistenţii medicali generalişti, moaşe şi asistenţii medicali, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.076/2019 pentru aprobarea Normelor de organizare şi desfăşurare a programelor de specializare în vederea reconversiei profesionale, precum şi în vederea dezvoltării abilităţilor profesionale pentru asistenţi medicali generalişti, moaşe şi asistenţi medicali, pot participa şi asistenţii medicali generalişti, asistenţii medicali de pediatrie, asistenţii medicali de farmacie, asistenţii medicali de laborator şi asistenţii medicali de igienă care fac dovada încadrării, în condiţiile legii, în funcţia de asistent medical cu normă întreagă sau echivalent parţial, pe o perioadă cumulată de minimum 5 ani anteriori datei de susţinere a examenului în structura sanitară corespunzătoare specialităţii respective, după cum urmează: servicii de radiologie-imagistică medicală, de laborator, de balneofizioterapie, de nutriţie şi dietetică, de igienă şi sănătate publică, de farmacie.

    g) copia actelor de schimbare a numelui, după caz;

    h) dovada plăţii sumei de participare la examen.

Candidaţii care au desfăşurat activitate de voluntariat vor depune contractul de voluntariat, încheiat în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, şi certificatul de voluntariat emis de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul de lucru efectiv prestat.

În situaţia în care solicitantul a exercitat profesia pe teritoriul altui stat, acesta va depune, în copie, documentele emise de autoritatea competentă sau angajatorul din statul în cauză, din care să rezulte perioadele de exercitare efectivă şi legală a profesiei pe teritoriul acelui stat, precum şi o copie a traducerii autorizate a acestor documente.

Pe coperta dosarului de înscriere se trec

    - numele și prenumele candidatului cu inițiala tatălui

    - numele purtat anterior (după caz)

    - specialitatea în care s-a înscris la examen

    - numărul de telefon al candidatului.

 

  1. Examenul se va susține în data de 04.09.2025, pentru toate specialitățile 
 
  1. Înscrierile la examen se fac în perioada 10.07.2025-30.07.2025 ( în zilele lucrătoare) pentru toate specialităţile, la sediul filialei OAMGMAMR Salaj, str. Sfanta Vineri nr. 18, Bl. B21, ap.23, Zalau.
 
  1. Cuantumul sumei de participare la examen este de 150 lei/participant.   

Suma de participare se achită de către candidat în contul :

- RO86 RNCB 0214 0281 4629 0001, deschis la BCR Zalău.

sau

- RO71 BTRL RONC RT06 6651 7001, deschis la Banca Transilvania Zalau

Beneficiar OAMGMAMR filiala Salaj, CIF 15381965

sau la sediul filialei cu CARD bancar.


Pe documentul de plată plătitorul va menționa “Suma de participare examen grad principal - 2025

 

  - Tematica și bibliografia examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali, vezi AICI

          Din Bibliografie, descarca:
 
 
 
 
        sau accesati fisierul  LEGISLATIE  pentru o parte din bibliografie.
 
 

                     

...